Thursday, April 28, 2011

apa itu kimochideska ikee?budak terer jepun translate

apa tuh??

akak aku kate kimochi tuh feeling.abang aku kate ikee tuh pergi tapi tuh pun tak sure!


dah tuh kalo aku try translate dia akan jadi macam ni bunyi dia:


watashiwa kimochidesuka ikee

saye perasaan pergi @ perasaan saye pergi @ saye pergi perasaan


mane satu ni konfius.HAHA kalo terang-terang salah.lagi ngarut nye HAHHAA:))

oke oke sape terer jepun jawab cepat jawab.HAHA aku ni name jeh blaja jepun mase sekolah dulu.tapi nak translate sepatah pon susah.pasalnya sebab aku punye sijil bahasa antarabangsa tuh setakat lulus jeh.maksodnye macam sijil kopi o.


fine,aku mengaku setiap kali waktu bahasa asing jeh bapoklah malas nak pergi


one of the reasonnye adalah bilik bahasa jepun tuh sebatu dari kelas aku.dahlah kene naik turun tangga tuh oke lah lagi.kalo satu blog nan kelas aku tuh tadelah nak beria kan masalah nye kat blok lain pastuh blok ceruk dekat dengan kantin sekolah dan koperasi.

kalo aku rase lapo sangat aku singgah jeh kat koperasi beli snek-snek ringan.cloud 9 pon jadi

janji makan.makan tuh pulak pandai pandailah cover HAHA


lagi satu sensei aku ni jenis yang terer sangat jepun.lepastuh dia ajar style pensyarah tuh

bukak buku.dia terang sikit makna ayat tuh noun tak noun nye.

hah oke korang boleh siapkan ni hantar minggu depan.kalo dah siap mase yang tinggal boleh buat keje laen.tak pun kalo ade test aku bulat-bulat jeh setakat yang paham


kalo mase form 5 lagilah.sepatutnye budak budak spm dah dikecualikan dari time bahasa asing sebab dah exam kan mase form 4 tapi tak taulah kenapa time form aku dia buat lain


tapi kitorang lepak jeh sebab bukan belajar sangat pon.mase tuh lah time kitorang buat kerja sekolah yang bertimbun.orang nak spm kan.nak tidonye sbb terlampau penat study.*ceh ayat jeh lebih


tapi aku kat sini nak ucapkan jutaan terima kasih kepada sensei yang pernah ajar aku iaitu nik sensei dan hamir sensei.arigato!*padahal sensei aku bukan bace pon blog ni.tapi

naseb baek aku lulus kalo fail sia-sia belajar 4 tahun


kepada faie aku rase kawan abang kau cube nak luahkan perasaan dia dekat kau.dengan kate lain ayat tuh membawa maksud perasaan saye pergi kat awak.

EHEM EHEM hahaha:))

1 comment:

Ms.ze said...

sejak bila ade fasa 2?
aku tak ingt pun???
adoiii